25.05.2019 

Խաղ 3 | Լիպարիտ Բեժանյան, ուսանող Երևանից 

Սովետական Միությունում իրականացված ատոմային ռումբի փորձարկումներից հետո Իոսիֆ Ստալինի համար մշակվեց հատուկ փաստաթուղթ, որն արտահայտում էր ամբողջ ատոմային նախագծի մասշտաբները: 

Հարց
Ինչպե՞ս էին այդ փաստաթղթում առանձնացրել հույժ գաղտնի տեղեկությունները: 

Պատասխան
Հատուկ փաստաթղթում, որը մշակվել է Ստալինի համար՝ ատոմային ռումբի փորձարկումներից հետո, հույժ գաղտնի տեղեկությունները, ի տարբերություն պարզապես գաղտնի տեղեկությունների, ձեռքով էին գրված:

Դա արվել էր գաղտնիության առավելագույն մակարդակ ապահովելու նպատակով: Այդպիսով, նախքան Ստալինին ներկայացվելը այդ տեղեկությանը տիրապետում էր միայն այն մարդը, ով անձամբ էր դա գրել:  

08.06.2019 

Խաղ 5 | Նաիրուհի Դունամանյան, Սպիտակ 

Այդ բառակապակցությունը Հին Արևելքում հայտնի էր որպես մեծաշուք տիտղոս։ «Ես» ասելու փոխարեն թագավորներն իրենց այդպես էին կոչում:

Արդի հայերենում պահպանված արտահայտությունն ու դրա ձևափոխություններն այդ հնագույն տիտղոսի իմաստափոխված մնացորդներն են։ 

Հարց
Ո՞ր արտահայտության մասին է խոսքը:

Պատասխան
Այդ բառակապակցությունը Հին Արևելքում հայտնի էր որպես մեծաշուք տիտղոս։
«Ես» ասելու փոխարեն թագավորներն իրենց կոչում էին՝ իմ Արև։

Մարդիկ էլ թագավորի անունով երդվելու ժամանակ ասում էին՝ իմ արևը վկա։ Հետագայում այդ երդումը իմաստափոխվեց և դարձավ սովորական խոսք, իսկ ոմանց շուրթերում նաև՝ ապացուցելու փորձ, որ իրենք չեն ստում:

 

 
 



 
 
18.05.2019 

Խաղ 2 | Մինաս Մինասյան, ատամնատեխնիկ Երեւանից 

Փորձելով պայքարել ծխելու դեմ՝ Ամերիկայի Միացյալ Նահանգների Լոս Անջելես քաղաքի հուշանվերների խանութներից մեկը վաճառքի հանեց յուրօրինակ մոխրամաններ, որոնք միտված են առողջ ապրելակերպի խրախուսմանը: 

Հարց
Ի՞նչ են, պատկերավոր ասած, սկսում անել մոխրամանները, երբ դրանց մեջ ծխախոտի մոխիր են գցում:

Պատասխան
Երբ այդ մոխրամանների մեջ ծխախոտի մոխիր են գցում, այդ մոխրամանները սկսում են հազալ: 
Շնորհիվ ներկառուցված հատուկ մեխանիզմի՝ մոխրամանն արձակում է մի ձայն, որը ծխող մարդու հազ է հիշեցնում: 

 
11.05.2019 

Խաղ1 | Քրիստինե Ղազարյան, տնային տնտեսուհի, Մոսկվա

1964 թվականին ճարտարապետ Ֆելիքս Հակոբյանը նախագծել է մի օբյեկտ, որի ձևավորման համար օգտագործել է տենտ և այն պարաններով ամրացրել կառույցին:

Հարց
Ի՞նչ անվանում է տվել ճարտարապետն իր նախագծած օբյեկտին: 

Պատասխան
1964 թվականին ճարտարապետ Ֆելիքս Հակոբյանը նախագծել է մի օբյեկտ, որի ձևավորման համար օգտագործել է տենտ և այն պարաններով ամրացրել կառույցին: Հակոբյանն իր նախագծած սրճարանն անվանել է «Առագաստ»:
27.04.2019 

Խաղ 8 | Միսակ Մարկոսյան, ոստիկանության փոխգնդապետ Երևանից 

Այրվածք դեմքի շրջանում,
ոտքի վրա կանգնելու անկարողություն,
տարիքին անհամապատասխան զգացողություն,
ակտիվ արցունք արտադրություն,
թեթևության զգացողություն: 

Հարց
Ո՞վ է բարձրաձայնել իր մոտ այս բոլոր նշանների արտահայտման մասին, և երբ էին ի հայտ գալիս այդ նշանները: 

Պատասխան
Հայաստան ասելիս այտերս այրվում են,
Հայաստան ասելիս ծնկներս ծալվում են,
Հայաստան ասելիս հասակս ծաղկում է,
Հայաստան ասելիս աչքերս լցվում են,
Հայաստան ասելիս թևերս բացվում են..

Այդ ամենի մասին իր բանաստեղծության մեջ բարձրաձայնել է Համո Սահյանը, իսկ այդ նշաններն իր մոտ ի հայտ էին գալիս Հայաստան ասելիս:



20.04.2019

Խաղ 7 | Վահե Տոնոյան, տնտեսագետ Երևանից 

Արևելյան հեքիաթներից մեկում խոսվում է մի մարդու մասին, որը չափազանց հարուստ էր:
Պատմելով նրա հսկայական կարողության մասին՝ հեքիաթի հեղինակը պնդում էր, որ հարուստն ուներ մեծ քանակությամբ ջորիներ, որոնցից երեք հարյուրը ամենևին էլ բեռնված չէին գանձերով, թեև գտնվում էին խիստ հսկողության տակ: 

Հարց
Իսկ ի՞նչ էին նրանք տեղափոխում: 

Պատասխան
Հեքիաթի հերոսն այնքան հարուստ էր, որ 30 ջորի էր պահանջվել նրա գանձարանների բանալիները տեղափոխելու համար:


Խաղ 6 | Ամատունի Կիրակոսյան, ուսուցիչ Մայիսյան գյուղից 

Դա նման է Մեդուզա Գորգոնային: Ով մեկ անգամ նայի նրա դեմքին, այլևս չի կարողանա աչքերը հեռացնել, քանի որ կմնա հմայված և գերված: Ով երբևէ զգացել է դրա արբեցնող հաճույքը և ազդեցությունը, այլևս ունակ չէ հրաժարվել դրանից: 

Հարց
Ինչի՞ մասին է այսպես արտահայտվել ավստրիացի գրող Ստեֆան Ցվեյգը: 

Պատասխան
Դա նման է Մեդուզա Գորգոնային: Ով մեկ անգամ նայի նրա դեմքին, այլևս չի կարողանա աչքերը հեռացնել, քանի որ կմնա հմայված և գերված: Ով երբևէ զգացել է դրա արբեցնող հաճույքը, այլևս ունակ չէ հրաժարվել դրանից:

Ստեֆան Ցվեյգն այսպես է արտահայտվել իշխանության մասին:

 

06.04.2019 
Խաղ 5 | Ժաննա Հունանյան, շուկայագետ Եղվարդից 

Դերասան Մարչելո Մաստրոյանին և ռեժիսոր  Ֆեդերիկո Ֆելլինին հաճախ էին զրուցում կանանց մասին: Ժամանակ առ ժամանակ ռեժիսորը նախանձով մեղադրում էր դերասանին, որ վերջինս երջանիկ է, որովհետև բոլոր կանայք նետվում են նրա գիրկը, սակայն Մարչելոն ժպտալով պատասխանում էր.  «Նրանք քեզ վրա են նետվում, բայց  դու …»

Հարց
Ինչպե՞ս է իր միտքն ավարտել սրամիտ Մարչելո Մաստրոյանին:

Պատասխան
Երբ Ֆեդերիկո Ֆելլինին Մարչելո Մաստրոյանիին մեղադրում էր, թե իբր կանայք վերջինիս ավելի շատ են սիրում, դերասանը հումորով պատասխանում էր.  «Ֆեդերիկո, նրանք նետվում են քեզ վրա, բայց դու նրանց չես բռնում և նրանք ընկնում են քո ոտքերի մոտ»:


30.03.2019 

Խաղ 4 | Անահիտ Հարությունյան, Երևան

Հարց
Ի՞նչն է իր բանաստեղծություններից մեկում Սիլվա Կապուտիկյանն անվանել «երկինք տանող խոսքի շարոց»:

Պատասխան
Իր բանաստեղծություններից մեկում Սիլվա Կապուտիկյանը «երկինք տանող խոսքի շարոց» է անվանել շարականը:

Մեկնաբանություն՝ Հոգևոր երգ, այլ կերպ ասած՝ խոսքերի շարք, որը մարդու խոսքը հասցնում է երկինք՝ Աստծուն:

 

22.03.2019 

Խաղ 3 | Անահիտ Վարդանյան, ուսանողուհի Այնթապ գյուղից 

Եվրոպական հեթիաքում վհուկը կախարդում է երեք աղջկա՝ վերածելով նրանց ծաղիկների: Ամեն գիշեր կախարդված աղջիկներից մեկը մարդու կերպարանք էր ընդունում և գնում էր տուն, իսկ առավոտյան վերադառնում էր դաշտ և կրկին վերածվում ծաղկի:

Մի օր առավոտյան նրանցից մեկն ասաց իր ամուսնուն. «Եթե այսօր, մինչև կեսօր, դու գաս դաշտ, ճանաչես ինձ ընկերուհիներիս միջից և քաղես, ես ընդմիշտ կվերածվեմ մարդու»:

Ամուսինը հենց այդպես էլ վարվեց:  

Հարց
Ինչպե՞ս ամուսնուն հաջողվեց տարբերել իր կնոջը երեք բացառապես միանման ծաղիկներից:

Պատասխան
Ամուսնուն հաջողվեց ճանաչել իր կնոջը, քանի որ վերջինս գիշերն անցկացրել էր տանը, և միայն այդ ծաղկի վրա չկար վաղորդյան ցող: